Όλες οι αλλαγÎÏ‚ στη ÏÏθμιση για την αποκάλυψη αδήλωτων εισοδημάτων
Το υπουÏγείο Οικονομικών βλÎποντας την ÏÏθμιση της οικειοθελοÏÏ‚ αποκάλυψης φοÏολογητÎας Ïλης Îχει ανταπόκÏιση και φÎÏνει ζεστό χÏήμα στα δημόσια ταμεία αποφάσισε να δώσει μια ακόμη παÏάταση για να υπαχθοÏν σε αυτή όσο το δυνατόν πεÏισσότεÏοι.
Ωστόσο εκτός από τη μεταφοÏά της καταληκτικής ημεÏομηνίας, με την ίδια Ï„Ïοπολογία επÎÏχονται οÏισμÎνες αλλαγÎÏ‚.
Πιο συγκεκÏιμÎνα όσοι Îχουν αποφασίσει να παÏαδοθοÏν στην εφοÏία αποκαλÏπτοντας εισοδήματα που ÎκÏυψαν κατά το παÏελθόν θα Ï€ÏÎπει να γνωÏίζουν τα εξής:
ΦοÏολογοÏμενοι, οι οποίοι δεν Îχουν υποβάλει δήλωση ή Îχουν υποβάλει ελλιπή ή ανακÏιβή δήλωση, μποÏοÏν μÎχÏι και τις 15 ÎοεμβÏίου 2017 να υποβάλουν αÏχικÎÏ‚ ή Ï„ÏοποποιητικÎÏ‚, χÏεωστικÎÏ‚ ή μηδενικÎÏ‚, δηλώσεις, ανεξαÏτήτως αν Ï€ÏοκÏπτει φόÏος για καταβολή. Η ÏÏθμιση καταλαμβάνει κάθε υποχÏÎωση από φόÏο, Ï„Îλος ή εισφοÏά, καθώς και οποιαδήποτε δήλωση πληÏοφοÏÎ¹Î±ÎºÎ¿Ï Ï‡Î±ÏακτήÏα, υπό την Ï€Ïοϋπόθεση ότι η Ï€Ïοθεσμία για την υποβολή της αÏχικής δήλωσης είχε λήξει μÎχÏι τις 30.9.2016.
Οι δηλώσεις υποβάλλονται, κατά πεÏίπτωση, ηλεκτÏονικά ή χειÏόγÏαφα. Μετά την υποβολή της δήλωσης διενεÏγείται, κατά πεÏίπτωση, άμεσος, διοικητικός ή διοÏθωτικός Ï€ÏοσδιοÏισμός του οφειλόμενου κÏÏιου φόÏου, Ï„Îλους ή εισφοÏάς, καθώς και του Ï€Ïόσθετου φόÏου εκπÏόθεσμης υποβολής ή του Ï€Ïοστίμου εκπÏόθεσμης υποβολής, κατά πεÏίπτωση, και υπολογισμός του τόκου. Εάν από τις δηλώσεις που υποβληθοÏν δεν Ï€ÏοκÏπτει φόÏος, Ï„Îλος ή εισφοÏά δεν επιβάλλεται το Ï€Ïόστιμο.
Για αÏχικÎÏ‚ και Ï„ÏοποποιητικÎÏ‚ δηλώσεις που Ï…Ï€
οβάλλονται από την 1.6.2017 και μÎχÏι τη λήξη της Ï€Ïοθεσμίας της Ï€ÏοηγοÏμενης παÏαγÏάφου, ο συντελεστής Ï€Ïόσθετου φόÏου οÏίζεται σε 12% του κÏÏιου φόÏου.
Ο κατά τα ανωτÎÏω Ï€ÏοσδιοÏισθείς Ï€Ïόσθετος φόÏος αναπÏοσαÏμόζεται πεÏαιτÎÏω βάσει των συντελεστών αναπÏοσαÏμογής του κατωτÎÏω πίνακα αναλόγως του Îτους εντός του οποίου Îληξε η Ï€Ïοθεσμία υποβολής της αÏχικής δήλωσης, ως ακολοÏθως:
Έως 2001: 25,00%
2002: 23,00%
2003: 20,00%
2004: 16,00%
2005: 15,00%
2006: 12,00%
2007 : 10,00%
2008 : 6,00%
2009 : 5,00%
2010 και μετά :0,00%
Στη ÏÏθμιση μποÏοÏν να υπαχθοÏν και φοÏολογοÏμενοι για τους οποίους Îχει εκδοθεί ή θα εκδοθεί εντολή ελÎγχου μÎχÏι το Ï€ÎÏας της Ï€Ïοθεσμίας.
Στην πεÏίπτωση που Îχει εκδοθεί ή θα εκδοθεί εντολή ελÎγχου μÎχÏι το Ï€ÎÏας της Ï€Ïοθεσμίας, ο φοÏολογοÏμενος δÏναται να υποβάλει τις σχετικÎÏ‚ δηλώσεις. Στην πεÏίπτωση που η εντολή ελÎγχου ή η Ï€Ïόσκληση παÏοχής πληÏοφοÏιών του άÏθÏου 14 του ν. 4174/2013 κοινοποιείται μÎχÏι το Ï„Îλος της Ï€Ïοθεσμίας, οι φοÏολογοÏμενοι μποÏοÏν να υποβάλουν δηλώσεις για φοÏολογικά αντικείμενα που αναφÎÏονται στην εντολή.
Οι σχετικÎÏ‚ δηλώσεις υποβάλλονται εντός Ï€Ïοθεσμίας Ï€Îντε ημεÏών από την κοινοποίηση της εντολής ελÎγχου ή της Ï€Ïόσκλησης παÏοχής πληÏοφοÏιών στον φοÏολογοÏμενο.
Η ΦοÏολογική Διοίκηση δÏναται να κοινοποιήσει Ï€ÏοσωÏινό διοÏθωτικό Ï€ÏοσδιοÏισμό φόÏου ή Ï€Ïοστίμων μόνο μετά την πάÏοδο της Ï€Ïοθεσμίας των 5 ημεÏών. Ο φοÏολογοÏμενος δÏναται να υποβάλει δηλώσεις για τα φοÏολογικά αντικείμενα που αναφÎÏονται στη σχετική εντολή και μετά την πάÏοδο των Ï€Îντε ημεÏών και μÎχÏι το Ï€ÎÏας της Ï€Ïοθεσμίας. Για τις δηλώσεις αυτÎÏ‚ ο Ï€Ïόσθετος φόÏος οÏίζεται σε 18% του κÏÏιου φόÏου, εάν Ï€Ïιν την υποβληθείσα δήλωση δεν Îχει κοινοποιηθεί στον φοÏολογοÏμενο Ï€ÏοσωÏινός Ï€ÏοσδιοÏισμός φόÏου ή Ï€Ïοστίμων, και σε 36% του κÏÏιου φόÏου, εάν στο Î¼ÎµÏ„Î±Î¾Ï Îχει κοινοποιηθεί Ï€ÏοσωÏινός Ï€ÏοσδιοÏισμός.
Στην πεÏίπτωση που Îχει ήδη κοινοποιηθεί εντολή ελÎγχου ή Ï€Ïόσκληση παÏοχής πληÏοφοÏιών , οι φοÏολογοÏμενοι μποÏοÏν να υποβάλουν δηλώσεις για φοÏολογικά αντικείμενα που αναφÎÏονται στην εντολή. Οι σχετικÎÏ‚ δηλώσεις υποβάλλονται εντός Ï€Ïοθεσμίας 60 ημεÏών. Το ποσοστό Ï€Ïόσθετου φόÏου οÏίζεται σε 13% του κυÏίου φόÏου.
www.forologikanea.gr 2017-11-03 09:45:56
Τελευταία Νέα
ΓΣΕΕ: Πως αμείβεται η Καθαρά Δευτέρα
https://www.e-forologia.gr/
2026-02-19 19:10:45
ΓΣΕΕ: Πως αμείβεται η Καθαρά Δευτέρα
https://www.e-forologia.gr/
2026-02-19 19:10:41
ΓΣΕΕ: Πως αμείβεται η Καθαρά Δευτέρα
https://www.e-forologia.gr/
2026-02-19 19:10:37
