ΦοÏολογικÎÏ‚ δηλώσεις 2017: Τι ισχÏει για 18άÏηδες, φοιτητÎÏ‚, ανÎÏγους και ανείσπÏακτα ενοίκια
Με βάση τις ανατÏοπÎÏ‚ στη φοÏολογία εισοδήματος φυσικών Ï€Ïοσώπων που νομοθετήθηκαν τον Μάιο του 2016, τα εκκαθαÏιστικά σημειώματα που θα αποστείλει η ΕφοÏία για τα πεÏσινά εισοδήματα με τις φοÏολογικÎÏ‚ δηλώσεις 2017 θα είναι Ï„Ïιών ταχυτήτων, καθώς θα Ï€ÏοβλÎπουν επιβαÏÏνσεις, ελαφÏÏνσεις αλλά και αμετάβλητο φόÏο ανάλογα με το Ïψος και την πηγή εισοδήματος των φοÏολογουμÎνων. Τι ισχÏει όμως φÎτος για 18άÏηδες, φοιτητÎÏ‚, ανÎÏγους και ανείσπÏακτα ενοίκια;
ΕιδικότεÏα Ï€ÏοστÎθηκαν οι νÎοι κωδικοί 661-662, οι οποίοι αφοÏοÏν όσους εισÎÏ€Ïαξαν επιδόματα ανεÏγίας. Εκτός από το επίδομα ανεÏγίας του ΟΑΕΔ, στους κωδικοÏÏ‚ αυτοÏÏ‚ πεÏιλαμβάνονται και τα επιδόματα ανεÏγίας που χοÏηγοÏν το ΓΕÎΕ (Ταμείο ναυτικών) και το ΕΤΑΠ-ΜΜΕ (Ταμείο δημοσιογÏάφων). Σημειώνεται ότι τα επιδόματα ανεÏγίας που καταβάλλονται στους δικαιοÏχους δεν φοÏολογοÏνται, εφόσον το άθÏοισμα των λοιπών εισοδημάτων του άνεÏγου δεν υπεÏβαίνει ετησίως τις 10.000 ευÏÏŽ.
ΦοÏολογοÏμενοι 18 ετών και άνω: Οποιος Îχει συμπληÏώσει το 18ο Îτος της ηλικίας του υποχÏεοÏται να δηλώνει όλα τα εισοδήματά του, Ï€Ïαγματικά ή τεκμαÏτά, τα φοÏολογοÏμενα με οποιονδήποτε Ï„Ïόπο (Ï€.χ. βάσει κλιμακίων ή αυτοτελώς) ή απαλλασσόμενα. Δεν υποχÏεοÏνται σε υποβολή δήλωσης οι φοÏολογοÏμενοι που Îχουν συμπληÏώσει το 18ο Îτος της ηλικίας τους και δεν αποκτοÏν Ï€Ïαγματικό ή τεκμαÏτό εισόδημα. Αυτό σημαίνει ότι δεν είναι υποχÏεωμÎνοι να υποβάλουν δήλωση όσοι δεν Îχουν καθόλου εισοδήματα οÏτε πεÏιουσιακά στοιχεία που να αποτελοÏν τεκμήÏια (κατοικία, αυτοκίνητο κ.λπ.) εφόσον φιλοξενοÏνται σε σπίτια συγγενών ή φίλων.
ΦοιτητÎÏ‚: Δεν εξαιÏοÏνται από την υποχÏÎωση υποβολής δήλωσης τα ενήλικα Ï„Îκνα (Ï€.χ. φοιτητÎÏ‚ κ.λπ.), ακόμα και εάν αυτά αναγνωÏίζονται ως εξαÏτώμενα μÎλη του φοÏολογουμÎνου, εφόσον αποκτοÏν εισόδημα.
Ανήλικα: Τα ανήλικα ή ενήλικα Ï„Îκνα, καθώς επίσης και τα μÎλη της οικογÎνειας του φοÏολογουμÎνου με αναπηÏία 67% και άνω θεωÏείται ότι βαÏÏνουν τον φοÏολογοÏμενο εφόσον συνοικοÏν με αυτόν και το ετήσιο φοÏολογητÎο εισόδημά τους δεν υπεÏβαίνει το ποσό των 3.000 ευÏÏŽ ή το ποσό των 6.000 ευÏÏŽ αν αυτά παÏουσιάζουν αναπηÏία 67% και άνω.
ΑνείσπÏακτα ενοίκια: Τα ενοίκια που δεν κατάφεÏε να εισπÏάξει ο ιδιοκτήτης από τον ενοικιαστή του κατά τη διάÏκεια του 2016 μποÏεί να τα δηλώσει φÎτος σε ξεχωÏιστό κωδικό και στο Îντυπο Ε2 και στο Îντυπο Ε1. ΣυγκεκÏιμÎνα, στο Ε2 τα ανείσπÏακτα ενοίκια Ï€ÏÎπει να δηλωθοÏν στη στήλη 16 της Ï€Ïώτης σελίδας και στο Ε1 Ï€ÏÎπει να αναγÏαφοÏν στους κωδικοÏÏ‚ 125-126 του πίνακα 4Δ2 στην 3η σελίδα. Για να μη φοÏολογηθοÏν τα εισοδήματα αυτά θα Ï€ÏÎπει Îως την Ï€Ïοθεσμία υποβολής της δήλωσης να Îχει εκδοθεί εις βάÏος του ενοικιαστή διαταγή πληÏωμής ή διαταγή απόδοσης χÏήσης μισθίου ή δικαστική απόφαση αποβολής ή επιδίκασης μισθωμάτων ή να Îχει ασκηθεί εναντίον του μισθωτή αγωγή αποβολής ή επιδίκασης μισθωμάτων.
ΚÎÏδη και ζημίες για τους φοÏολογουμÎνους θα Ï€ÏοκÏψουν από την εκκαθάÏιση των δηλώσεων. ΕπιβαÏÏνσεις θα Îχουν μισθωτοί και συνταξιοÏχοι με χαμηλά και υψηλά εισοδήματα, όσοι εισÎÏ€Ïαξαν ενοίκια και οι ελεÏθεÏοι επαγγελματίες με μεσαία και υψηλά εισοδήματα. Αντίθετα κεÏδισμÎνοι θα είναι οι μισθωτοί με μεσαία εισοδήματα, οι πεÏισσότεÏοι ελεÏθεÏοι επαγγελματίες και οι κατά κÏÏιο επάγγελμα αγÏότες. Οι μικÏομεσαίοι και οι ελεÏθεÏοι επαγγελματίες ανήκουν στους κεÏδισμÎνους, καθώς για εισοδήματα Îως 32.000 ευÏÏŽ θα Îχουν μείωση κατά 200 Îως και 764 ευÏÏŽ. Αντίθετα αÏξηση φόÏου κατά 41 Îως και 8.851 ευÏÏŽ Ï€ÏοκÏπτει για όσους δηλώνουν ετήσια εισοδήματα πάνω από 32.000 και μÎχÏι 100.000 ευÏÏŽ. Οι αγÏότες με εισόδημα Îως 21.500 ευÏÏŽ θα Îχουν σημαντικÎÏ‚ ελαφÏÏνσεις. Ενδεικτικά αναφÎÏουμε ότι σε εισόδημα 5.000 ευÏÏŽ ο φόÏος είναι μηδενικός (Îναντι 650 ευÏÏŽ για τα εισοδήματα του 2015), στα 10.000 ευÏÏŽ η ελάφÏυνση φτάνει τα 1.100 ευÏÏŽ, ενώ στα 30.000 ευÏÏŽ Ï€ÏοκÏπτει επιβάÏυνση 1.756 ευÏÏŽ.
Οι μεγαλÏτεÏες φοÏο-επιβαÏÏνσεις, που φθάνουν Îως και 36,36%, Ï€ÏοκÏπτουν φÎτος για τους φοÏολογουμÎνους που αποκτοÏν εισοδήματα από ακίνητα.
Ετσι, για παÏάδειγμα, φοÏολογοÏμενος με εισοδήματα από ενοίκια 10.000 ευÏÏŽ, ενώ Ï€ÎÏυσι πλήÏωσε φόÏο 1.100 ευÏÏŽ, φÎτος για το ίδιο εισόδημα θα κληθεί να πληÏώσει 1.500 ευÏÏŽ, δηλαδή θα επιβαÏυνθεί με Ï€Ïόσθετο φόÏο 400 ευÏÏŽ.
Οσοι φοÏολογοÏμενοι κατά το φοÏολογικό Îτος 2016 είχαν Ï€Ïαγματικό εισόδημα χαμηλότεÏο από 6.000 ευÏÏŽ και τεκμαÏτό χαμηλότεÏο από τα 9.500 ευÏÏŽ θα φοÏολογηθοÏν με την κλίμακα των μισθωτών και το Îμμεσο αφοÏολόγητο.
Î Ïοϋπόθεση είναι ο φοÏολογοÏμενος να μην ασκεί επιχειÏηματική ή ατομική αγÏοτική δÏαστηÏιότητα, ενώ εξαιÏοÏνται εισοδήματα από κεφάλαιο και από υπεÏαξία μεταβίβασης κεφαλαίου.
www.dikaiologitika.gr 2017-03-13 09:52:08
Τελευταία Νέα
ΓΣΕΕ: Πως αμείβεται η Καθαρά Δευτέρα
https://www.e-forologia.gr/
2026-02-19 19:10:45
ΓΣΕΕ: Πως αμείβεται η Καθαρά Δευτέρα
https://www.e-forologia.gr/
2026-02-19 19:10:41
ΓΣΕΕ: Πως αμείβεται η Καθαρά Δευτέρα
https://www.e-forologia.gr/
2026-02-19 19:10:37
