ΚατατÎθηκε η Ï„Ïοπολογία για το ΦΠΑ στην εκπαίδευση.
Με την Ï€Ïοτεινόμενη Ï„Ïοπολογία Ï€ÏοβλÎπονται τα εξής:
1. ΕπαναφÎÏεται η απαλλαγή των υπηÏεσιών εκπαίδευσης από το καθεστώς ΦΠΑ.
2. Σε πεÏίπτωση που Îχει καταβληθεί ο ΦΠΑ για παÏοχή υπηÏεσιών εκπαίδευσης και υπό την Ï€Ïοϋπόθεση ότι εκδίδονται πιστωτικά φοÏολογικά στοιχεία για την επιστÏοφή του επιÏÏιφθÎντος φόÏου στον αντισυμβαλλόμενο, ο ΦΠΑ θεωÏείται ως αχÏεωστήτως καταβληθείς και επιστÏÎφεται.
3. Τυχόν Ï€Ïόστιμα που Îχουν επιβληθεί διαγÏάφονται και επιστÏÎφονται ως αχÏεωστήτως καταβληθÎντα κατόπιν σχετικής αίτησης των υποκειμÎνων στα Ï€Ïόστιμα.
4. Οι υποκείμενοι που από 20.07.2015 είχαν ενταχθεί στο κανονικό καθεστώς ΦΠΑ υποβάλλουν δήλωση μεταβολών για την Îνταξή τους στο απαλλασσόμενο καθεστώς μÎχÏι τις 30.12.2015.
5. Δηλώσεις αποθεμάτων μετάταξης που τυχόν Îχουν υποβληθεί μÎχÏι την ÎναÏξη ισχÏος της Ï€Ïοτεινόμενης Ï„Ïοπολογίας δεν παÏάγουν Îννομα αποτελÎσματα.
Δείτε την Ï„Ïοπολογία:
ΤÏοπολογία στο ΣχÎδιο Îόμου "Επείγουσες Ρυθμίσεις για την εφαÏμογή της Συμφωνίας Δημοσιονομικών Στόχων και ΔιαÏθÏωτικών ΜεταÏÏυθμίσεων"
ΣΧΕΔΙΟ ΔΙΑΤΑΞΗΣ
ΆÏθÏο....
ΕπαναφοÏά της απαλλαγής των υπηÏεσιών εκπαίδευσης
1. Η διάταξη της πεÏίπτωσης ιβ της παÏαγÏάφου 1 του άÏθÏου 22 του ν. 2859/2000 (Κώδικας ΦΠΑ) αντικαθίσταται ως εξής: «ιβ. η παÏοχή υπηÏεσιών εκπαίδευσης γενικά και οι στενά συνδεόμενες με αυτή παÏαδόσεις αγαθών και παÏοχÎÏ‚ υπηÏεσιών, που παÏÎχονται από δημόσια εκπαιδευτήÏια ή από άλλα Ï€Ïόσωπα αναγνωÏισμÎνα από την, κατά πεÏίπτωση, αÏμόδια αÏχή. Η ισχÏÏ‚ της παÏοÏσης άÏχεται από 20 Ιουλίου 2015».
2. Ο ΦΠΑ που Ï€ÏοκÏπτει Ï€Ïος καταβολή βάσει δηλώσεων ΦΠΑ που Îχουν υποβληθεί για παÏοχή υπηÏεσιών εκπαίδευσης που Ï€Ïαγματοποιήθηκαν από 20.07.2015 Îως και την ημεÏομηνία ÎναÏξης ισχÏος του παÏόντος, θεωÏείται ως μη οφειλόμενος, υπό τον ÏŒÏο της Îκδοσης πιστωτικών φοÏολογικών στοιχείων, σÏμφωνα με τα αναφεÏόμενα στην παÏάγÏαφο 3 του παÏόντος άÏθÏου. Ο ΦΠΑ που καταβλήθηκε θεωÏείται ως αχÏεωστήτως καταβληθείς και επιστÏÎφεται.
3. Οι υποκείμενοι που Ï€ÏαγματοποιοÏν Ï€Ïάξεις που εμπίπτουν στην πεÏίπτωση ιβ' της παÏαγÏάφου 1 του άÏθÏου 22 του Κώδικα ΦΠΑ Îχουν τις ακόλουθες υποχÏεώσεις:
α. Îα υποβάλουν δήλωση μεταβολών Îως 30.12.2015 για την Îνταξή τους στο απαλλασσόμενο καθεστώς ΦΠΑ από 20.07.2015, εφόσον διενεÏγοÏν αποκλειστικά απαλλασσόμενες Ï€Ïάξεις και από την ημεÏομηνία αυτή είχαν ενταχθεί στο κανονικό καθεστώς ΦΠΑ.
β. Îα εκδώσουν πιστωτικά φοÏολογικά στοιχεία για την επιστÏοφή του ΦΠΑ στους αντισυμβαλλομÎνους τους, στην πεÏίπτωση που Îχουν εκδώσει αÏχικά ή συμπληÏωματικά φοÏολογικά στοιχεία που Îχουν επιβαÏυνθεί με ΦΠΑ για Ï€Ïάξεις που Ï€Ïαγματοποιήθηκαν από 20.07.2015 Îως και την ημεÏομηνία ÎναÏξης ισχÏος του παÏόντος. Στην πεÏίπτωση που ο λήπτης του αÏÏ‡Î¹ÎºÎ¿Ï Î® συμπληÏÏ‰Î¼Î±Ï„Î¹ÎºÎ¿Ï Ï†Î¿ÏÎ¿Î»Î¿Î³Î¹ÎºÎ¿Ï ÏƒÏ„Î¿Î¹Ï‡ÎµÎ¯Î¿Ï… είναι μη υποκείμενο στο φόÏο Ï€Ïόσωπο, φυσικό ή νομικό, απαιτείται η υπογÏαφή του λήπτη του στοιχείου στο σώμα αυτοÏ, αναγÏάφοντας τα παÏακάτω στοιχεία του λήπτη: ονοματεπώνυμο ή επωνυμία, ταχυδÏομική διεÏθυνση, τηλÎφωνο επικοινωνίας και ημεÏομηνία υπογÏαφής.
4. Δηλώσεις αποθεμάτων μετάταξης που ενδεχομÎνως Îχουν υποβληθεί από 20.07.2015 Îως και την ημεÏομηνία ÎναÏξης ισχÏος του παÏόντος, από τους υποκείμενους στο φόÏο που Ï€ÏαγματοποιοÏν Ï€Ïάξεις που εμπίπτουν στην πεÏίπτωση ιβ' της παÏαγÏάφου 1 του άÏθÏου 22 του Κώδικα ΦΠΑ, δεν παÏάγουν Îννομα αποτελÎσματα.
5. Î Ïόστιμα που τυχόν επιβλήθηκαν Îως και την ημεÏομηνία ÎναÏξης ισχÏος του παÏόντος λόγω εκπÏόθεσμης υποβολής δηλώσεων μεταβολών και δηλώσεων αποθεμάτων μετάταξης σε υποκείμενους στο ΦΠΑ που εντάχθηκαν στο κανονικό καθεστώς ΦΠΑ από 20.07.2015, καθώς και δηλώσεων ΦΠΑ από υποκείμενους που Ï€ÏαγματοποιοÏν αποκλειστικά απαλλασσόμενες Ï€Ïάξεις της ανωτÎÏω πεÏίπτωσης ιβ', διαγÏάφονται. Τα ποσά που ενδεχομÎνως Îχουν καταβληθεί επιστÏÎφονται ως αχÏεωστήτως καταβληθÎντα, κατόπιν υποβολής σχετικής αίτησης από τους υποκείμενους με απόφαση των Î ÏοϊσταμÎνων των Δ.Ο.Î¥
6. ΕπιμÎÏους θÎματα, διαδικασίες και λεπτομÎÏειες που σχετίζονται με τα ανωτÎÏω Ïυθμίζονται με απόφαση του Î“ÎµÎ½Î¹ÎºÎ¿Ï Î“ÏαμματÎα Δημοσίων Εσόδων, η οποία ισχÏει από την υπογÏαφή της.
ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ
ΆÏθÏο .......
ΕπαναφοÏά της απαλλαγής των υπηÏεσιών εκπαίδευσης
Με την Ï€Ïοτεινόμενη διάταξη καταÏγοÏνται από τότε που ίσχυσαν οι διατάξεις της πεÏίπτωσης β' της παÏαγÏάφου 1 του άÏθÏου 1 του ν.4334/2015 και της πεÏίπτωσης β' της παÏαγÏάφου 1 της ΥποπαÏαγÏάφου Δ.2 της ΠαÏαγÏάφου Δ του άÏθÏου 2 του ν.4336/2015, με τις οποίες υπήχθησαν σε καθεστώς ΦΠΑ οι υπηÏεσίες εκπαίδευσης και επανÎÏχονται σε Î¹ÏƒÏ‡Ï Î¿Î¹ διατάξεις της πεÏίπτωσης ιβ' της παÏαγÏάφου 1 του άÏθÏου 22 του Κώδικα ΦΠΑ ως είχαν Ï€Ïιν την αντικατάστασή τους, με τις οποίες Ï€ÏοβλÎπεται απαλλαγή των υπηÏεσιών αυτών από το φόÏο. Εάν τυχόν Îχει καταβληθεί φόÏος επιστÏÎφεται, υπό την Ï€Ïοϋπόθεση ότι εκδίδονται πιστωτικά φοÏολογικά στοιχεία για την επιστÏοφή του επιÏÏιφθÎντος φόÏου στον αντισυμβαλλόμενο. Ομοίως διαγÏάφονται τυχόν Ï€Ïόστιμα που Îχουν εν τω Î¼ÎµÏ„Î±Î¾Ï ÎµÏ€Î¹Î²Î»Î·Î¸ÎµÎ¯ και επιστÏÎφονται με αίτηση του φοÏολογοÏμενου ποσά που ενδεχομÎνως Îχουν καταβληθεί. Οι υποκείμενοι που από 20.7.2015 είχαν ενταχθεί στο κανονικό καθεστώς ΦΠΑ υποβάλλουν δήλωση μεταβολών για την Îνταξή τους στο απαλλασσόμενο καθεστώς μÎχÏι τις 30.12.2015. Δηλώσεις αποθεμάτων μετάταξης που τυχόν Îχουν υποβληθεί μÎχÏι την ÎναÏξη ισχÏος του παÏόντος δεν παÏάγουν Îννομα αποτελÎσματα.
ΤΡΟΠΟΠΟΙΟΥΜΕÎΕΣ - ΚΑΤΑΡΓΟΥΜΕÎΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
ΆÏθÏο.....
ΕπαναφοÏά της απαλλαγής των υπηÏεσιών εκπαίδευσης
ΠαÏάγÏαφος 1 - ΚαταÏγοÏνται οι διατάξεις της πεÏίπτωσης β' της παÏαγÏάφου 1 του άÏθÏου 1 του ν.4334/2015 (ΦΕΚ 80 Α716.7.2015), καθώς και οι διατάξεις της πεÏίπτωσης β' της παÏαγÏάφου 1 της ΥποπαÏαγÏάφου Δ.2 της ΠαÏαγÏάφου Δ του άÏθÏου 2 του ν.4336/2015 (ΦΕΚ Α' 94/14.08.2015), όπως ισχÏουν μετά την Ï„Ïοποποίηση με το άÏθÏο 63 του ν.4342/2015 (ΦΕΚ Α' 143/9.11.2015).
ΠεÏίπτωσης β' της παÏαγÏάφου 1 του άÏθÏου 1 του ν.4334/2015: «ιβ) η παÏοχή υπηÏεσιών εκπαίδευσης γενικά και οι στενά συνδεόμενες με αυτή παÏαδόσεις αγαθών και παÏοχÎÏ‚ υπηÏεσιών, που παÏÎχονται από δημόσια εκπαιδευτήÏια ή από άλλα Ï€Ïόσωπα αναγνωÏισμÎνα από την, κατά πεÏίπτωση, αÏμόδια αÏχή, εκτός από τα φÏοντιστήÏια όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης και τα κÎντÏα ξÎνων γλωσσών και ηλεκτÏονικών υπολογιστών»
ΠεÏίπτωσης β' της παÏαγÏάφου 1 της ΥποπαÏαγÏάφου Δ.2 της ΠαÏαγÏάφου Δ του άÏθÏου 2 του ν.4336/2015.
«ιβ) η παÏοχή υπηÏεσιών εκπαίδευσης γενικά και οι στενά συνδεόμενες με αυτή παÏαδόσεις αγαθών και παÏοχÎÏ‚ υπηÏεσιών, που Ï€ÏαγματοποιοÏνται από οÏγανισμοÏÏ‚ δημόσιου δικαίου.
Η εν λόγω απαλλαγή ισχÏει και για λοιποÏÏ‚ οÏγανισμοÏÏ‚ εφόσον οι εν λόγω οÏγανισμοί πληÏοÏν αθÏοιστικά τις ακόλουθες Ï€ÏοϋποθÎσεις: i. δεν Îχουν ως σκοπό τη συστηματική επιδίωξη του κÎÏδους, τα ενδεχόμενα δε κÎÏδη τους δεν Ï€ÏÎπει σε καμία πεÏίπτωση να διανÎμονται, αλλά να διατίθενται για τη διατήÏηση ή τη βελτίωση των παÏεχόμενων υπηÏεσιών,
ii. η διοίκηση και διαχείÏιση των εν λόγω οÏγανισμών Ï€ÏÎπει να ασκείται ουσιαστικά χωÏίς μισθό, από Ï€Ïόσωπα που δεν Îχουν, είτε αυτά τα ίδια είτε μÎσω Ï„Ïίτων Ï€Ïοσώπων, άμεσο ή Îμμεσο συμφÎÏον από τα αποτελÎσματα της εκμετάλλευσης των σχετικών δÏαστηÏιοτήτων,
iii. οι τιμÎÏ‚ τους Ï€ÏÎπει να είναι κατώτεÏες από αυτÎÏ‚ που καθοÏίζονται για ανάλογες Ï€Ïάξεις εμποÏικών επιχειÏήσεων, οι οποίες υπόκεινται στο ΦΠΑ,
iv. η απαλλαγή δεν Ï€ÏÎπει να δημιουÏγεί κίνδυνο στÏÎβλωσης των ÏŒÏων του ανταγωνισμοÏ.
Οι ανωτÎÏω Ï€ÏοϋποθÎσεις δεν ισχÏουν για την Ï€Ïοσχολική εκπαίδευση. Η ισχÏÏ‚ των διατάξεων της πεÏίπτωσης ιβ' της παÏαγÏάφου 1 του άÏθÏου 22 του Κώδικα ΦΠΑ αÏχίζει από 20 Ιουλίου 2015. Η δήλωση μεταβολών για τη μετάταξη στο κανονικό καθεστώς ΦΠΑ υποβάλλεται εντός δÎκα ημεÏών από τη δημοσίευση του παÏόντος νόμου. Στην πεÏίπτωση που Îχουν εκδοθεί φοÏολογικά στοιχεία από 20 Ιουλίου μÎχÏι την ÎναÏξη ισχÏος του παÏόντος νόμου,χωÏίς ΦΠΑ, τα συμπληÏωματικά φοÏολογικά στοιχεία για την επιβολή του φόÏου εκδίδονται μÎχÏι 30 ΣεπτεμβÏίου 2015 και ο οφειλόμενος φόÏος καταβάλλεται με τη δήλωση ΦΠΑ της φοÏολογικής πεÏιόδου κατά την οποία εκδόθηκε το συμπληÏωματικό στοιχείο»
ΠαÏάγÏαφοι 2, 3, 4, 5 και 6 - ÎÎες διατάξεις
www.e-forologia.gr 2015-11-19 15:03:52
Τελευταία Νέα
ΓΣΕΕ: Πως αμείβεται η Καθαρά Δευτέρα
https://www.e-forologia.gr/
2026-02-19 19:10:45
ΓΣΕΕ: Πως αμείβεται η Καθαρά Δευτέρα
https://www.e-forologia.gr/
2026-02-19 19:10:41
ΓΣΕΕ: Πως αμείβεται η Καθαρά Δευτέρα
https://www.e-forologia.gr/
2026-02-19 19:10:37
